Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
A.1.1 | Fit Senior | Nabywanie wiedzy prozdrowotnej Propagowanie aktywności ruchowej i umysłowej Rozwijanie i podtrzymywanie koncentracji, oraz zdrowego współzawodnictwa | DPS Bachus, Fundacja Metamorfozy, Centrum Alzhaimera. | wykłady o zdrowiu fizycznym i psychicznym, olimpiady sportowe (zawody sportowe), spacery, ruch dla zdrowia, warsztaty, gry ruchowe/zajęcia ruchowe | indywidualna grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
A.2.1 | Zosia Samosia | Nabywanie i podtrzymywanie umiejętności samodzielnej samoobsługi Uświadamianie potrzeby utrzymywania czystości w pomieszczeniach Uświadamianie potrzeby dbania o środowisko naturalne Kształtowanie relacji społecznych i wartości pracy | - | samodzielne robienie zakupów, samoobsługa w urzędach, sprzątanie pomieszczeń i terenu wokół budynku | indywidualna grupowa |
A.2.2 | Porozmawiajmy o życiu | 1.Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych 2.Kształtowanie form wsparcia społecznego i psychicznego | przyjaciele Domu, wolontariusze | rozmowa | indywidualna grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
B.1.1 | Digital Technology | Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu Nabywanie kompetencji w zakresie obsługi komputera | Sebastian Raczkowski, CPS Świętojerska. | warsztaty komputerowe grupowe, warsztaty komputerowe indywidualne, indywidualna obsługa komputera | indywidualna grupowa |
B.1.2 | Warszawa pod Lupą | Integracja pokoleniowa Integracja ze społecznością lokalną Nabywanie wiedzy o zabytkach Warszawy Aktywizacja ruchowa Rozwijanie zainteresowań życiem kulturalnym Warszawy | Fundacja Hej Koniku, Muzeum Warszawskiej Pragi, Dom Rodzinny Marysieńka, DPS Solec, Zespół Bell Canto, DPS Przedwiośnie, Muzeum Narodowe, CNKopernik w Warszawie, Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum Karykatury, Fundacja Złota Kaczka, CPS Święto | wykłady, wystawy, spacery po warszawie z przewodnikiem, pikniki (biesiadowanie), koncerty o tematyce warszawskiej | grupowa zbiorowa |
B.1.3 | Śpiewać każdy może | Odreagowanie negatywnych emocji Nabywanie umiejętności wokalnych Nabywanie wiedzy z obszaru muzyki | Bogdan Bąberski, DPS Solec, Krzysztof Pietrucha. | warsztaty muzyczne, wykłady muzyczne | grupowa |
B.1.4 | Malowanie światłem | Nabywanie wiedzy z zakresu fotografii artystycznej Nabywanie umiejętności z zakresu obsługi aparatu fotograficznego Rozwijanie inwencji i wyobraźni twórczej z zakresu fotografii artystycznej | Wojciech Wełnicki. | warsztaty, wykłady, prezentacje sprzętu, pokaz zdjęć, tworzenie prezentacji fotograficznej, udział w konkursach fotograficznych | grupowa |
B.1.5 | Ziemia Naszym Domem | 1.Nabywanie wiedzy proekologicznej 2.Kształtowanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne 3.Uświadamianie potrzeby dbania o środowisko 4.Poszerzenie świadomości ekologicznej | SOW - Dom przy Rynku, Wspólnota Dominikanie | wykłady o tematyce związanej z ochroną środowiska, warsztaty, prezentacje | indywidualna grupowa |
B.1.6 | Z Kaligrafią za Pan Brat | 1.Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej 2.Podtrzymywanie sprawności w sferze poznawczej | SOW - Dom Przy Rynku, Harcerki z Drużyny Orawa | pisanie i przepisywanie tekstów zgodnie z zasadami kaligrafii, nauka pisania piórem, stalówką | indywidualna grupowa |
B.1.7 | Życiem Pisane | 1.Kształtowanie umiejętności opowiadania, utrwalania w pamięci pięknych wspomnień 2.Rozwijanie umiejętności twórczego myślenia | SOW - Dom Przy Rynku, Harcerki z Drużyny Orawa, Wspólnota Dominikanie, Ruch Komunia i Wyzwolenie | opowiadanie, pisanie wspomnień z własnego życia | indywidualna grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
B.2.1 | Muzyczne Ilustracje Dawniej i Dziś | Odreagowanie negatywnych emocji Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania i skupiania uwagi Uwrażliwianie kulturowe, Poszerzanie zainteresowań muzycznych Nabywanie umiejętności współpracy w grupie | Jolanta Drozda, Zespół Bell Canto, Zespół Odeon, Wojciech Machnicki, Stanisław Kiliś, Zespół Sonorki, Sylwester Więckowski, Fundacja Par-ter, DPS Solec, Zespół Sonorki, Stanisław Błoński. | koncerty, multimedialne prezentacje muzyczne, słuchanie interaktywne | grupowa |
B.2.2 | Scena dla Seniora | Integracja pokoleniowa Rozwijanie umiejętności aktorskich Doskonalenie umiejętności dynamizowania przestrzeni scenicznej Wzmocnienie poczucia własnej wartości Budowanie świadomości własnego ciała | Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie, OPS Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy. | przeglądy, występy na scenie | grupowa, zbiorowa |
B.2.3 | Świąteczne Tradycje | Kultywowanie tradycji świątecznych Zdobywanie i poszerzanie wiedzy na temat tradycji świątecznych z różnych regionów świata | DPS Solec, Zespół Echo, Fundacja Par-ter, Zespół Sonorki, Zespół Bellcanto, Stanisław Błoński. | roznoszenie kart świątecznych, koncert kolęd, warsztaty, wykłady, interpretacje poetyckie, jasełka, spektakle wielkanocne, koncerty wielkanocne, rozdawanie prezentów, obiady świąteczne | indywidualna grupowa, zbiorowa |
B.2.4 | Muzyka w Obrazach | Integracja pokoleniowa Integracja sąsiedzka Nabywanie wiedzy z zakresu sztuk plastycznych Uwrażliwianie na piękno sztuk plastycznych Doskonalenie umiejętności malarskich i manualnych | CPS Świętojerska, Krzysztof Pietrucha, Bogdan Bąberski, Tyflogaleria PZN, Stanisław Błoński, Zespół Furibondo. | wernisaże, warsztaty malarskie, koncerty związane z wernisażami | grupowa, zbiorowa |
B.2.5 | Kino na Wójtowskiej 13 | Integracja pokoleniowa Wzmacnianie poczucia własnej wartości Nabywanie umiejętności wypowiedzi wokół obejrzanych wątków Rozwijanie twórczości artystycznej inspirowane obejrzanym filmem Poprawianie nastroju psychicznego | DPS Solec, Zespół Szkół Specjalnych nr 105 Warszawa. | emisja filmu (oglądanie), pogadanka (dyskusja), warsztaty plastyczne inspirowane filmem, twórczość artystyczna inspirowana filmem | grupowa |
B.2.6 | Konstelacje Teatralne | Integracja pokoleniowa Odreagowanie negatywnych emocji Rozwijanie umiejętności aktorskich Doskonalenie umiejętności dynamizowania przestrzeni scenicznej Wzmocnienie poczucia własnej wartości Budowanie świadomości własnego ciała | Zespół Echo, Zespół Zadra, DPS Solec, DPS Pod Brzozami. | warsztaty, spektakle, drama, kabaret, poranek słowno-muzyczny | grupowa |
B.2.7 | Biesiadowo | Integracja pokoleniowa Integracja sąsiedzka Odreagowanie negatywnych emocji Budowanie pozytywnych relacji Kształtowanie umiejętności zachowania się w różnych grupach społecznych | DPS Solec. | pogawędki, słuchanie muzyki, wspólny śpiew, poczęstunek | grupowa, zbiorowa |
B.2.8 | Event Show | Kultywowanie polskiego obyczaju świętowania urodzin i imienin Integracja pokoleniowa Poprawianie nastroju psychicznego | Rodziny Mieszkańców DPS Wójtowska. | urodziny i imieniny mieszkańców, spektakl, poczęstunek, życzenia, zabawa taneczna, koncerty urodzinowe, poczęstunek | zbiorowa |
B.2.9 | Polska Walcząca | Kształtowanie postaw patriotycznych Poszerzanie i nabywanie wiedzy z zakresu uczczenia świąt narodowych Kultywowanie pamięci historycznej | Wojciech Jastrzębiec, Zespół Bell Canto, Stanisław Błoński, Jolanta Drozda, Zespół ?Sonorki?, DPS ?Solec?. | wykłady, odczyty, koncerty, recitale, poranki poetyckie, filmy patriotyczne, spotkania autorskie, warsztaty plastyczne, inscenizacje | grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
B.3.1 | Akcja Senior | Poprawianie nastroju psychicznego Wzmocnienie poczucia własnej wartości Integracja społeczna Kształtowanie i propagowanie postaw prospołecznych | Roksana Koszel, Stowarzyszenie Bardziej Kochani, Technikum Odzieżowo-Fryzjerskie w Warszawie. | akcje społeczne | grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
C.1.1 | Dziadek z Wnuczkiem | Integracja międzypokoleniowa Wzajemne międzypokoleniowe nabywanie wiedzy i doświadczeń Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu Rozbudzanie wspólnych zainteresowań i pasji między osobami młodymi i starszymi Przeciwdziałanie stereotypom postrzegania osób starszych i młodych | Szkoła podst. nr 99 w Warszawie, SOW Dom przy Rynku, Technikum Architektoniczno - Budowlane, LO J. III Sobieskiego, Ognisko Domowe, Harcerze Orawa, Stowarzyszenie IFMSA, Wolontariat Komunia i Wyzwolenie. | warsztaty, wykłady, praktyki zawodowe, gry towarzyskie | grupowa, zbiorowa |
C.1.2 | Młodzi Projektanci na Start | Integracja międzypokoleniowa Rozwijanie wrażliwości artystycznej Rozwijanie własnej kreatywności twórczej | Technikum Architektoniczno ? Budowlane. | warsztaty, dyskusje | grupowa |
Numer | Nazwa | Cele | Współpraca | Rodzaj (metody) | Forma |
---|---|---|---|---|---|
C.2.1 | Z kulturą od Juniora do Seniora | Integracja międzypokoleniowa Rozwijanie wspólnych międzypokoleniowych zainteresowań kulturalnych Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu Kształtowanie postaw prospołecznych | Caritas, Technikum Architektoniczno ? Budowlane, LO J. III Sobieskiego, SOW ?Dom Przy Rynku?, Fundacja Republika Warszawa, Szkoła Podstawowa nr 227, Pzedszkole nr 186, Specjalny Ośrodek nr 15 w Warszawie, LXII LO w Warszawie. | koncerty, inscenizacje, taniec, opowiadania | grupowa, zbiorowa |
C.2.2 | Dancingowy Senior | Integracja międzypokoleniowa Aktywizacja ruchowa Odreagowanie negatywnych emocji Nabywanie nowych kompetencji społecznych | SOW ?Dom przy Rynku?, Technikum Architektoniczno ? Budowlane. | bale, zabawy taneczne, dyskoteki | grupowa, zbiorowa |